How you dress is who you are

Det är mycket om behov, lycka och materiella ting nu. Michaela Forni skriver om det. Debatter uppstår. Vi arbetar med det i skolan. Jag tycker att materiella ting kan ge lycka. Kanske inte på samma sätt som kärlek och vänskap eller som när United avancerar i Champions League, men endå en pirrande lycka. Idag fick jag ett par tights som ser ut som jeans och provade ett par baggyjeans (snarlika de jag hade på mig igår, förutom att det inte krävdes ett skärp för att hålla de uppe). Efter det fick jag budgetångest. Jag har en hel lista med saker jag behöver, saker jag vill ha, och endå måste jag spara in nästan hela min inkomst för maj och juni för att åka till Bergen. Den staden och mina vänner där är extrem lycka, så det är det absolut värt. Kanske kan jag avstå från alla vackra skor, men hur ska det bli med sommarkläder (svart och grått gör sig inte lika bra längre) och smink?

Jag har dessutom tänkt ändra stil litegrann. Mer jeans - tajta som baggy - och munkjacka. Mer smickrande och mindre oversize. Mer stilrent och stilsäkert. Lite back to 8th grade för mig. Kanske inte sticka ut så mycket. Inte klippa i allt. Stilren och söt och lite bakåt. Lät inte helt som jag.

Får tänka vidare på det här, men mycket helt klart att det är något att disskutera. Vad säger ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0