Tävling hos Anna, SATC!

Ganska nyss hemkommen från Båstad är jag, och hos Anna hittade jag en tävling. Jag tycker för det första att det är hennes kreationer och illustrationer som verkligen gör bloggen. Och nu till tävlingen där man ska beskriva sin favoritscen i ett avsnitt, sin önskeoufit från hela serien, sitt favoritcitat från serien och vilken karaktär i SATC man tycker bäst om och varför.

Favoritscen: De andra punkterna var ganska självklara med en gång, men detta var svårt. Jo nu vet jag! Det är i avsnittet när Carrie dejtat sin High school pojkvän. Stanforth och Marcus har gjort slut efter att S fått reda på att M varit gayeskort. S och Carrie är på homo/bi-balen och dansar till "If you leave me now" när Marcus kommer för att göra allt till rätta. Det är så perfekt och låten ger det bara en ännu finare känsla. Just då känner man att man verkligen är kär i kärleken, för vem är inte det liksom?

Önskeoutfit: Carrie är såklart den som alltid har mest fashionabla kläder, men något jag verkligen fastnat för är det hon har på sig när hon shoppar på Dior i Paris. En svart pennkjol till en rosa bustier och ett smalt, rött skärp, höga stövlar och en svart trench. Bustiern har glittrande detaljer och ger som rosa en galet snygg kontrast till det röda skärpet.

 Önskeoutfit.

Favoritcitat: Jag kan det utantill. Det är Carrie som skriver efter att Mr. Big flyttat till Napa. "After all, seasons changes. Peolpe come into your life and people go. But it's comforting to know, those you love are always in your heart, and if you're very lucky, just a planeride away." Att jag tycker så mycket om just detta citat har väldigt mycket med något personligt att göra. Det hjälper att sakna vänner på avstånd mindre. Har hjälpt mig.

Favoritkaraktär: Jag tycker bäst om Carrie. Hon har allt jag drömmer om. Tre underbara, äkta tjejkompisar, en sjukt bra gaykompis, drömyrket som journalist, en garderob att döda för, en lägenhet i ett Brownstone på Manhattan och hon dricker Cosmos hela tiden. Jag gillar hennes sätt att tänka, rösten i serien är harmonisk och jag tycker att man verkligen tänker efter på vad hon säger. Jag och mina tre tjejkompisar brukar jämföra oss lite humoristiskt med tjejerna i SATC. N är Samantha som är blond och har killar på löpande band. L är Charlotte därför att hon är söt och perfekt, omtänksam och så otroligt bra. H är Miranda eftersom hon har bestämda åsikter om allting och det ofta uppstått bråk runt det. Jag är då Carrie, som älskar att skriva och förbrukar för mycket pengar på kläder och skor - till nytta. Så Carrie är min favorit.

Tävla du också!

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

tack för ditt välformulerade fina bidrag och tack för orden här uppe om mig och min blogg! kram!

2008-06-08 @ 01:22:08
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0