Fröken Lund

Månadens blogg skrivs även den av en jättesöt tjej från Bergen, Norge. Jag ställde ett par mer och mindre komplicerade frågor/spørsmål till Ulrikke.

image77

Allmänt:
Hur mår du? Det går kjempebra her!
Raveparty eller mysig hemmakväll med pojkvännen/ hjemmekveld med kjæresten? Helst litt av begge deler. Men nå er jeg nyforelsket da, så foretrekker nok en hjemmekveld med min herlige kjæreste.

 Klädd för rave.

Hur ser en perfekt dag ut? En perfekt dag er å ikke ha noen planer, slappe av og gjøre akkurat hva man føler/känner  for.
Vad tycker du om Facebook? Facebook er jeg blitt avhengig/beroende av, det er en morsom greie.

Om hemstaden Bergen:
Bor du centralt i Bergen eller lite utanför? Jeg bor midt i sentrum, liker det best der det er mennesker, butikker og liv. Vil ha ting i nær avstand.
Gillar du stan/byen? Elsker Bergen, en kjempekoselig by bortsett fra at været tillater lite eksprimentering med klær.
Vad tycker/synes du om shoppingen i Bergen? Utelivet? Et ok shoppingstilbud, kjedene/kjedjorna dominerer helt klart. Det kunne vært bedre/bättre, så det blir en del shopping i Oslo om man skal ha noe spesiellt. Utelivet er veldig bra for de over 20, men klubbene for de mellom 18-20+ er det værre med, gleder meg bare til jeg blir 20.
Är du Brann-supporter? Er ikke særlig Brann supporeter nei, har veldig liten interesse for det, men liker alt brannstyret rundt omkring ved de store kampene. Det er med på å gi byen sjel.

 Typiska bilder från 2008.

Om mode, bloggning och stil:
Vilket är ditt favoritmärke/favoritdesigner? Min favorittdesigner opp gjennom tidene må være Valentino, selv om jeg ikke har råd til klærne hans elsker jeg å bare se på de. Man kunne alltid stole på at det han designet var stilsikkert og classy, i motsetning til mange av de nye designerne. Jeg håper å en dag eie noen av kjolene han har designet, og synes det var litt leit når han ga seg.
Vilket är ditt favoritmärke för smink? Mitt favorittmerke for sminke er Make up store fordi de har alt, øyenskygger og lipglosser i alle farver/färger, og i utmerket kvalitet. De har makeup for ethvert humør, og tillater mye eksperimentering.
Vem är din favoritmodell? Natalia Vodianova. Hun har en spesiell utstråling og virker som en smart jente. + Hun er en ekte cinderellastory.
Vilka bloggar läser du varje dag?
  Kenza, Linnea, Hans N, ellers varierer det. 
Vad inspireras du av? Jeg får alltid spørsmål om hva jeg inspireres av, men har ikke noe svar. Jeg ser et plagg og faller for de umiddelbart, det er enten/antingen en elsk eller hat greie for meg. Så prøver jeg å finne nye måter/sätt å bruke det på. Ser en del på catwalken og prøver kanskje å kopiere det på en billigere måte, som passer til min livstil. Jeg liker ideen om at alt skal være velstelt og polished.
Har du sådana hairextensions som du kan plocka av och på när du vill? Nei jeg har sveiset på.

 Snygg i page.

Dina briller är coola, får du bara positiva kommentarer om dem? Får alle slags comments om brillene mine, mange liker ikke at jeg bytter litt stil og utvikler meg, de vil ofte ha den gamle mer classy Ulrikke med bob og enkle klær. Brillene er med i et mer rotete/"stökigt" utrykk som de kanskje synes er uvant, mens mange elsker de. Det er vell en smakssak.

 I blå klarblå jeans och brillor får man blickar på Bergens gator. Klart det, snyggt så bara den!

Hur tänker du när du matchar och klär dig?
Når jeg kler meg om morgene prøver alltid finne en ny måte/sätt å matche noe på, en dag kan jeg ville være helsort/helsvart med høye/höga pumps og en annen dag farvesprakende/färgsprakande og ekserimenterende. Varierer mye etter humør og hva jeg skal.
Föredrar du "less is more" eller "more is more" när det gäller kläder och smycken? När det gäller smink?
Foretrekker/föredrar verken less is more eller more is more, det er en smakssak men akkurat nå er jeg definitivt i en periode hvor jeg liker å eksperimentere mer, så det blir en del av alt.
Din stil har förändrats mycket sedan du började blogga 2006, hur tror du att det har gått till? Min stil har forandret seg fordi jeg begynte å blogge når jeg var 16, og nå er jeg 18, mer voksen, feminin, og stilsikker. Jeg tørr/vågar mer og være meg selv, og bryr meg mindre om hva alle sier. Jeg er mer voksen nå. Hadde jeg gått fra 23 til 25 hadde nok ikke stilbyttet vært så stort.

 Ulrikke 2006 och 2007. Speciellt tagen blev jag av den lila outfiten.

Varför tror du att Danmark och Sverige är större än Norge i modedesignvärlden?
Helt ærlig, jeg vet ikke. Nummer 1 er selfølgelig/självklart fordi Norge er mindre, vi har et mindre fashion netverk. Det er vanskelig/svårt å leve på og derfor mindre som tør/vågar å satse. Fashion blir heller ikke tatt seriøst av staten som kunst og kultur, og får altfor lite i støtte. Ellers er det ikke så stor interesse for det i befolkningen heller bortsett fra visse miljøer. Nordmenn bruker mye penger, men mest på 5 måneder gamle trender og merkeklær, ikke individuell stil. De fleste tenker praktisk, og de som puster fashion og går med noe uvanlig får ofte stygge blikk. Desverre.

  Urtjusiga Jessica Simpson skor!

Kommentarer
Postat av: Karoline

Leser bloggen hennes ver dag! :D

2008-04-02 @ 11:36:40
URL: http://dinglebarnet.blogg.no
Postat av: Hans N

Hun leser meg hver dag! YAY!

2008-04-02 @ 20:32:50
URL: http://hansn.typepad.com
Postat av: Marija

Hun er i støte ;) grr

2008-04-02 @ 21:20:21
URL: http://marijamp.blogspot.com
Postat av: cissi

Hans N: Ja, för att du är så cool.
Marija: Jajjemänsan!

2008-04-02 @ 23:44:52
URL: http://www.fashionabelt.webblogg.se
Postat av: Qtie

Ulrikke er alltid trendy.

2008-04-02 @ 23:48:57
URL: http://qtiee.blogspot.com
Postat av: Nadia

Ja ulrikke har en herlig blogg med masse freshe bilder.

2008-04-05 @ 09:45:37
URL: http://Nadiatee.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0